700 מיליון מילים ועשרות אלפי לומדים

עפר גדנקן No Comments on 700 מיליון מילים ועשרות אלפי לומדים

פרויקט השו"ת בר-אילן מהווה את הבשורה החדשנית והחשובה ביותר בעולם לימוד התורה • מאגר הספרים התורני המוקלד והמוגה הגדול בעולם, מנגיש מושגים מורכבים, מאתר בקלות את מקורות המפרשים ומספק מידע עצום בהיקפו, לרבות ספרים נדירים אותם לא נמצא ב'אוצר הספרים' הסמוך. כל זה במחיר מבצע השווה לכל נפש • איך זה קשור למדרש על נבוכדנצר שהובא לפני הגר"ח קנייבסקי? על כך בכתבה שלפניכם

צילום: unsplash

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

 

פרויקט השו"ת בר-אילן, ממשיך לכבוש את עולם התורה כשהוא חולש על כלל המגזרים השונים, אשר נהנים מהפיתוח החדשני, המעניק דרך פשוטה לגשת אל אלפי מקורות מידע תורניים.

לחצו כאן להרשמה ומידע נוסף אודות הפרויקט>>>

בואו נערוך היכרות מסודרת…

המאגר המוקלד והמוגה הגדול בעולם

פרויקט השו"ת בר-אילן, או בשמו העממי השגור בפי  עמלי התורה – 'בר-אילן', הינו מאגר אלקטרוני מוקלד של ספרים תורניים, הגדול מסוגו בעולם. הפרויקט הוקם לפני כ-60 שנה, כאשר הספר הראשון שהוכנס למאגר היה שו"ת הריב"ש שהיה מגדולי הראשונים.

במרוצת השנים נוספו עוד ועוד ספרים עד שהפרויקט הפך למאגר עצום עם עשרות אלפי ספרים תורניים מכל מקצועות התורה, לרבות ספרים מדפוסים ישנים ונדירים שהיו משובשים לקריאה, ועתה ניתן לקרוא בהם בבהירות לאחר תיקונים והגהה.

בנוסף לכך, על   הספרים הנמצאים במאגר ישנה ביוגרפיה  של מחבר הספר, כולל ביוגרפיה של תנאים ואמוראים.

כיום בפרויקט השו"ת יש כ-700 מיליון מילים וכ-600 אלף קישורים בין המקורות ולמעלה מ-150 אלף שאלות ותשובות בכל תחומי ההלכה!

הפעלה פשוטה וחכמה

אחד הקשיים העומדים בפני המשתמש המצוי בבואו לחפש חומר על נושא כלשהו, הוא ניסוח קולע של השאילתה שיוביל אותו לנושא המבוקש.

לצורך כך, פיתחו בפרויקט השו"ת מנגנון חיפוש מתקדם  המאתר בצורה ממוקדת ופרקטית את כל המידע בנושא בו אתם מתעניינים על פי ניסוחו החופשי של המשתמש.

כך למשל, משתמש המקליד: "דייר הגר בקומת קרקע האם חייב להשתתף בהוצאות המעלית?", המערכת תספק לו את כל מקורות המידע הקשורים לנושא הזה תוך שניות בודדות. גם המעבר בין המפרשים השונים מתבצע בקלות, באמצעות לחיצת כפתור בלבד. מה שמקל על כל התהליך המאפשר רכישת ידע היקפית בצורה פשוטה ויעילה.

כמו כן ניתן לחפש במערכת לפי שורש מילה /ארמי עברי/ ראשי תיבות, ועוד.

בעניין זה, מסופר כי פעם שאל מישהו את ר' חיים, האם נכון שגובהו של נבוכדנצר היה טפח, ר' חיים אישר שאכן נכון הדבר. אחד מהנוכחים במקום פנה למנהל פרויקט השו"ת דאז וביקש למצוא את המקור של המדרש. אחר חיפוש מורחב שכלל גם מילון ארמי/עברי, התברר שבארמית טפח = "פושכא" או פושכי" ואכן נמצא המקור של המדרש בילקוט שמעוני.

 למי זה מתאים

פרויקט השו"ת מיועד לכל יהודי, מהארץ ומהעולם, שעתיד התורה והיידישקייט חשוב לו ולדורות הבאים אחריו.

מנהלי הפרויקט משתפים כי פנה אליהם דרך המייל יהודי מאיראן שהתעניין איך אפשר לקבל את הפרויקט ולאחר מאמצים אכן הגיע הפרויקט עד לאיראן בדרך לא דרך ע"י קרובי משפחה מניו יורק.

כמו כן, הפרויקט משמש כעזר רב להכנת שיעורי בית וכתיבה על נושאים תורניים, כאשר הדבר הופך להיות קל, נהיר ופשוט.

כיום משתמשים בפרויקט השו"ת, ענקי התורה וראשי ישיבות, מכלל החוגים. רמי"ם, משיבים ואברכים, וכן רבים מכלל הציבור המעוניינים במשהו 'מעבר' בלימוד שלהם וכמו כן בלימוד עם ילדיהם. ובנקודה הזו יש לציין כי בפרויקט השו"ת קיימת פונקציה הנקראת 'מושגים תלמודיים' ובה כ-5000 מושגים תלמודיים מוסברים בעברית פשוטה ומונגשת המקלים באופן ניכר את תהליך הלימוד עם הילד.

למשל: בתי ערי חומה = בתים בארץ ישראל הבנויים בתוך ערים המוקפות חומה מימות יהושע בן נון.

כיום מוצע הפרויקט במחיר מבצע השווה לכל נפש. כך שבאפשרותו של כל יהודי ויהודי ליהנות ממאגר תלמודי בלתי נדלה, להעצים את הידע התורני שלו ולהפוך כך את ביתו לבית יהודי אמיתי.

לחצו כאן להרשמה ומידע נוסף אודות הפרויקט



0 תגובות